1. Noutati
  2. Veniturile ridicate din 2023 demonstrează că Škoda Autoși-a creat un model robust de business
16.03.2024
Noutati ŠKODA

Veniturile ridicate din 2023 demonstrează că Škoda Autoși-a creat un model robust de business

Skoda

Grupul Škoda Auto a reușit o cifră de afaceri record, de 26,5 miliarde de euro în 2023 (2022: 21,0 miliarde de euro; +26.2%). Compania și-a crescut semnificativ și profitul operațional, cu 182,3% față de anul precedent, la 1,8 miliarde de euro (2022: 628 milioane de euro). Producătorul auto ceh și-a crescut și marja de rentabilitate, la 6,7% (2022: 3%). La nivel mondial, Škoda Auto a livrat anul trecut 866.800 de vehicule către clienți (+18,5%). Înregistrând vânzări de 81.700 de unități, Enyaq a repurtat cea mai mare creștere procentuală între toate modelele Škoda (+52,1%), fiind unul dintre cele mai bine vândute automobile 100% electrice pe numeroase piețe europene. Intrând pe piețele din Vietnam și Kazahstan, producătorul auto ceh a continuat implementarea strategiei sale de internaționalizare. În paralel, Škoda își implementează în forță și planurile în domeniile digitalizării și electrificării, compania planificând investiții de miliarde de euro în mobilitatea electrică în anii următori. Aceste investiții strategice, împreună cu performanțele financiare robuste sunt esențiale pentru asigurarea succesului pe termen lung al mărcii în industria auto, ce este marcată de evoluții foarte rapide.


Livrări crescute, rezultate excelente


Škoda Auto a livrat în 2023 866.800 de autoturisme clienților din întreaga lumea, ceea ce reprezintă un plus de 18,5% față de anul precedent. Modelul 100% electric Enyaq a înregistrat de departe cea mai substanțială creștere între modelele Škoda, și anume de 52,1% față de anul anterior. Din punct de vedere financiar, Grupul Škoda Auto a raportat o cifră de afaceri record de 26,5 miliarde de euro în 2023 (2022: 21,0 miliarde de euro; +26,2%). Compania și-a crescut semnificativ și profitul operațional, cu 182,3% față de anul precedent, la 1,8 miliarde de euro (2022: 628 milioane de euro). A crescut și marja de rentabilitate, la 6,7% (2022: 3%). De remarcat este că Škoda Auto a reușit aceste rezultate în condițiile unei piețe foarte dificile, a incertitudinilor geo-politice cunoscute, a creșterii prețurilor la materiale și materii prime și a scăderii puterii de cumpărare. Producătorul auto va face uz de această fundație puternică pentru a face investiții semnificative în viitorul său.

Skoda

Portofoliu de modele atractiv și actualizat


Aceste rezultate financiare excelente au fost posibile datorită gamei de modele Škoda modernizate, ce le oferă clienților cea mai amplă gamă de modele și sisteme de propulsie din întreaga istorie Škoda. Portofoliul include astfel autovehicule pur electrice, sisteme de propulsie mild-hybrid și plug-in, precum și motoare extrem de eficiente cu ardere internă. În ultimul an, Škoda și-a actualizat profund portofoliul de modele. Astfel, marca a introdus facelift-uri pentru compactele sale Scala și Kamiq, precum și pentru navele-amiral de succes Kodiaq și Superb. De asemenea, producția modelului Superb a fost mutată de la Kvasiny,Cehia, la unitatea de producție Volkswagen din Bratislava. Modelul este astfel acum produs alături de Volkswagen Passat, ceea ce asigură sinergii considerabile în cadrul Grupului de mărci.


Accente pe digitalizare și pe orientarea spre client


Succesul viitor în sectorul auto presupune dezvoltarea softurilor aferente. În 2023, înființarea hub-ului de inovații Škoda X la Praga a marcat un pas decisiv spre dezvoltarea rapidă și integrarea de inovații orientate spre client la bordul autoturismelor Škoda. Aici sunt incluse implementarea la bordul mașinilor a chatbot-ului AI ChatGPT, alături de introducerea de servicii digitale precum Pay to Park, Pay to Fuel și Digital Certificate. Producătorul ceh de automobile este ferm angajat să își continue digitalizarea și să investească și în următorii ani în servicii digitale, în conectivitate și în tehnologii avansate de machine learning.


Škoda Auto își implementează cu succes strategia de internaționalizare


Alături de investițiile continue în domeniile strategice esențiale, Škoda își extinde coerent activitățile pe piețele internaționale dinamice, pentru a-și asigura succesul pe termen lung. În 2023, Škoda Auto a intrat pe piața vietnameză, în calitate de deschizător strategic de drum pentru Grupul de mărci. Piața aceasta promite oportunități atractive de creștere și servește ca poartă de intrare în regiunea dinamică ASEAN. De asemenea, Škoda Auto și-a anunțat revenirea pe piața din Kazahstan, unde marca va oferi modelele Kodiaq, Kamiq, Karoq și Octavia, asamblate local în Kostanay.


Reușitele repurtate de Škoda Auto în 2023 în domeniul sustenabilității


În 2023, a făcut progrese tangibile în direcția atingerii obiectivelor sale ambițioase de sustenabilitate. În februarie 2023, Škoda a dat în lucru construirea unui sistem fotovoltaic la fabrica sa din Pune, cu o capacitate de a genera până la 26,6 GWh de electricitate anual, ceea ce acoperă până la 30% din necesarul fabricii. Mai mult, în 2023 Škoda a instalat un sistem solar pe acoperișurile fabricii sale principale, situate în Mlada Boleslav. Acesta generează peste 2 GWh de curent electric anual, fiind instalat pe o suprafață de peste 10,000 m2. De asemenea, uzina generatoare de electricitate ŠKO–ENERGO a început să treacă de la cărbune, la biomasă 100%. La fabricile sale din Cehia, Škoda Auto a reușit să reducă amprenta sa ecologică cu 56,4% în 2023 comparativ cu 2010, în privința a cinci aspecte de sustenabilitate: utilizarea de apă, consumul de energie, emisiile de CO₂, generarea de deșeuri și emisiile de substanțe volatile. Compania se concentrează în continuare pe reducerea impactului ecologic al operațiunilor sale, de-a lungul întregului lanț valoric și integrează activ principiile economiei circulare. Škoda urmărește să aibă până în 2030 o amprentă neutră de carbon la toate unitățile sale de fabricație din Republica Cehă și India.


Strategia Škoda în domeniul mobilității electrice: lansarea noilor modele Škoda Elroq și Škoda Epiq


Prin mult-așteptata premieră mondială a modelului Škoda Elroq, ce va avea loc mai târziu în decursul acestui an, Škoda își accelerează campania amplă de lansare de modele, ce include șase modele electrice în următorii ani. Cu acest pas, producătorul auto ceh își va extinde gama de modele electrice în importantul segment SUV compact. Elroq va fi primul modele electric Škoda ce va da formă limbajului de design Škoda Modern&Solid, ce vine să rafineze designul exterior al portofoliului de modele electrice Škoda.


 De asemenea, SUV-ul sub-compact Škoda Epiq ce a fost recent prezentat în avanpremieră, oferă prime indicii cu privire la abordarea Škoda în zona automobilelor electrice de intrare în gamă. Programat pentru lansare în 2025 și cu o poziționare de preț atractivă la circa 25.000 euro, Škoda Epiq are menirea de a deschide importantul segment al SUV-urilor sub-compacte. Pentru a accelera transformarea spre mobilitatea electrică, Škoda Auto va investi miliarde de euro în mobilitatea electrică în anii următori.

Skoda Epiq

Inregistrare newsletter

In Newsletter-ul nostru primiti regulat informatii privind produsele noastre precum si o selectie de oferte exclusive!

Datele introduse nu sunt valide. Va rugam sa incercati inca o data.

Va rugam sa selectati un mod de adresare

A intervenit o problema la abonarea la newsletter. Va rugam sa incercati inca o data mai tarziu.

checkbox_default

Va multumim!

Abonarea la newsletter a fost efectuata cu success.

Veti primi un e-mail care contine un link de confirmare. Va rugam sa confirmati accesand acest link, pentru a putea fi incheiata inregistrarea dumneavoastra.