STIRI DE LA SKODA
27.05.2019

ŠKODA prezintă SUPERB facelift şi intră în era mobilităţii electrice lansând SUPERB iV şi CITIGOe iV

27 mai 2019. In cadrul Campionatului Mondial de Hochei IIHF, la Bratislava, ŠKODA şi-a prezentat primele modele electrificate pentru producţia de serie, dar şi facelift-ul navei-amiral a flotei sale de modele, SUPERB. SUPERB iV şi CITIGOe iV marchează intrarea mărcii ŠKODA în era mobilităţii electrice.
superb titlu

Preşedintele ŠKODA AUTO, Bernhard Maier, a declarat: „ŠKODA intră în era mobilităţii electrice. Este un moment foarte special pentru compania noastră, care anul viitor va sărbători 125 de ani de existenţă. La start s-au poziţionat două modele: primul nostru model pur electric, CITIGOe iV, cel care reprezintă cel dintâi pas al mărcii în era mobilităţii electrice şi SUPERB iV, primul model hibrid plug-in al mărcii. De asemenea, prezentăm acum noua ediţie a navei noastră amiral, SUPERB, care acum beneficiază de un design şi mai rafinat şi de noi tehnologii.”

Christian Strube, membru al Consiliului de Administraţie ŠKODA, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică a spus: „Intrarea în era mobilităţii electrice este un pas foarte important pentru ŠKODA. Hibridul plug-in SUPERB iV plug‑in şi CITIGOe iV reprezintă abia începutul. Primul model pur electric al mărcii ŠKODA ce va fi construit pe baza platformei modulare electrice MEB va urma curând, în anul 2020.”

ŠKODA SUPERB iV cu o putere totală de 160 kW (218 CP)

La fel ca toate variantele modelului SUPERB, şi ŠKODA SUPERB iV va fi produs la fabrica din Kvasiny, Republica Cehă. SUPERB iV este prima ŠKODA cu propulsie hibridă plug-in. SUPERB iV este pus în mişcare de un motor 1,4 TSI pe benzină. Acesta generează 115 kW (156 CP) şi este acompaniat de un motor electric de 85 kW. Puterea maximă totală este astfel de 160 kW (218 CP), ceea ce permite sustenabilitate, dar totodată dinamism şi agilitate. Astfel, ŠKODA SUPERB iV îndeplineşte cerinţele normei de poluare Euro 6d‑TEMP. Emisiile de CO2 ale maşinii se situează sub 40 g/km. Bateria de 13 kW permite o autonomie pur electrică, deci cu emisii zero, de 55 km conform ciclului WLTP şi poate fi încărcată de la o priză casnică standard, de la un dispozitiv de tip wallbox sau când se află în mişcare cu ajutorul motorului pe benzină şi al funcţiei de recuperare a energiei de frânare. În combinaţie cu motorul pe benzină, autonomia este de 850 km. De asemenea, SUPERB iV este echipat cu ultima generație de sisteme de infotainment.

Familia SUPERB: design şi mai rafinat şi spaţiu extrem de generos în cotidian

ŠKODA a actualizat modelul SUPERB cu un facelift. Acesta impresionează cel mai mult cu noile tehnologii şi cu un interior şi mai sofisticat. Farurile Matrix full-LED sunt o premieră pentru un model ŠKODA din producţia de serie. Acum sunt lansate şi mai multe sisteme de asistenţă, precum tempomatul predictiv. De asemenea, SUPERB oferă Side Assist care funcţionează acum pe o distanţă de 70 m. Suplimentar faţă de versiunea hibridă plug-in, SUPERB este oferit şi cu trei motoare diesel şi trei motoare pe benzină, acestea având puteri între 88 kW (120 CP) şi 200 kW (272 CP).

Designul elegant şi dinamic a fost rafinat sistematic, având acum o grilă remodelată la radiator şi decor cromat între farurile LED. Iar datorită noii bare frontale, SUPERB a crescut în lungime cu 8 mm, la 4.869 mm, iar versiunea COMBI cu 6 mm, la 4.862 mm. Ampatamentul, lăţimea şi înălţimea au rămas neschimbate. La interior, accente proaspete sunt conferite de detaliile cromate, noile modele de tapiţerie şi cusăturile contrastante. Cu un interior extrem de generos şi cu un volum al portbagajului de 625 l în versiunea ŠKODA SUPERB şi 660 l la ŠKODA SUPERB COMBI, modelul continuă să redefinească standardele în segment.

CITIGOe iV marchează intrarea ŠKODA în epoca electrică

ŠKODA CITIGOe iV este primul model pur electric al producătorului ceh. La o lungime de 3.597 mm, compacta urbană cu zero emisii este perfectă în oraş. Motorul său electric generează 61 kW, iar bateria litiu-ion permite o autonomie electrică de 265 km, conform ciclului WLTP. Când se termină energia din baterie, aceasta poate fi încărcată la 80% într-o oră de la un sistem de încărcare rapidă în curent continuu de 40 kW, folosind un cablu de încărcare CCS (Combinedchargingsystem - Sistem combinat de încărcare).